MAT(urita)IKA

9. března 2017 v 20:47 | ZIP_photos |  REakce
Maturita se blíží, tak jako každý rok jsou studenti pod vlnou stresu a přejí si nemožné- aby den měl třicet hodin. Kéž by... Nicméně stále jsme ti, kteří si můžou vybrat, zda cesta do pekel bude poanglicku či po schodech matematiky. Do budoucna si vybrat moct nebudete a půjdete oběma.

Poslední týdny jsem ve zprávách klikala na články o povinné maturitě z matematiky. Sice by to obnášelo nějaké výjimky, ale většina škol by tuhle povinnost musela zavést a studenti by museli maturovat jak z cizího jazyka tak i z matematiky. PROČ?

Je pravdou, že matematika není pouze strohé počítání, ale náš mozek se díky níc rozvíjí, hlavně logika a té není v životě zrovna málo. Nové technologie si logiku přivlastnili a noví spotřebitelé si jí musí osvojit po svém. Navíc svět je složitý, tak proč na to nejít logicky, snadněji.
Pokud se celé roky učíte počítání, mělo by mít své místo v závěrečné zkoušce, jako má čeština. Ano, přeci nechcete celé roky nazmar. JENŽE.

Řekla bych, že kámen úrazu je v pobě- jak vyučovat matematiku.
Předmět jako každý jiný, ale učitelé k němu neumí přistupovat, žákům je špatně vysvětlována, náš mozek nepohltí jednoduché věci vysvětlované složitě, a tak rezignujete.
Kdyby učitelé uměli matematiku vyučovat, nebyl by to tak tvrdý oříšek.
Stejně tomu tak je i u cizích jazyků. Mnozí učitelé v cizině byli na dovolené a s jazykem si potykali díky certifikátu. Přitom se nikdy nedostali do situace, kdy museli jazyk intenzivně využívat. Neumí s žáky komunikovat a připravují je na papírový test, který nikde nezaručí, že jazyk ovládáte.

Budoucí maturanti jsou tedy chudáci dněšních osnov, které jsou tvořeny lidmi, co se nikdy studiem a jeho psychologií nezajímali a snaží se jít ve stopách jiných států, kteří ale své studenty připravují už od školek na jiný styl učení, než je tomu u nás.
Takže, vládo.

Než uděláš matematikou povinnou v maturitě, obnov osnovy, nauč profesory vyučovat a nesnaž se dělat ze studentů stroje. Nauč je, aby se uměli vyjadřovat, své názory prosazovat, dějiny milovat a znalosti ovládat.

Děkuji.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 zekythecat zekythecat | Web | 10. března 2017 v 14:15 | Reagovat

Taky si myslím, dobrý článek.
Proč se učit to, co dělat nechci, co mě nezajímá... Kvůli strachu, že nedostanu ten papír a nenajdu si práci?
Proč rovnou nezlepšovat svůj talent a nestát se mistrem?
Svět je zastaralý, pokud si myslí, že každý originální člověk a jedinečná bytost musí projít a umět to samé. Už je to pryč, když máme nový přístup k informacím. Byl bych za to, abychom se naučili zdroje informací používat a třídit je, než se učit pro test a známku.
So sad... Za dva měsíce maturuju a mám v sobě strašný rozpor, protože dělám něco, co nechci.

2 Kristína Kristína | E-mail | 15. března 2017 v 12:04 | Reagovat

V úplnosti souhlasím, nejprve se musí změnit výuka matematiky a poté se může maturovat z matematiky. Já jsem sice z matematiky odmaturovala, ale když to tak vezmu, tak jsem se na ní připravovala sama. Škola mi dala 2 h týdně + 1 h semináře. Některé věci jsem si ani nestihla procvičit např. logaritmy, naučila jsem se je řešit až na vysoké škole.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama